Klient Doświadczalny

Klient Doświadczalny
Klient Doświadczalny

czwartek, 9 marca 2017

Marketing doświadczeń - literatura

Postanowiłem na potrzeby tego bloga zbudować listę-katalog publikacji, które według mnie stanowią podstawę literatury poświęconej szeroko rozumianej tematyce "marketingu doświadczeń". Nie chciałbym tu wymieniać dzieł kanonicznych dla marketingu, ale żeby nie było od jednej z nich zacznę:)

1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing (Poznań 2012) - biblia, kanon, lektura obowiązkowa (dla naszych "experiencowych" celów też warta przejrzenia)
2. Ph.Kotler, H. Kartajaya, I.Setiawan, Marketing 3.0 (Warszawa 2010) - podtytuł mówi wszystko Dobry produkt?Zadowolony klient? Spełniony człowiek!
3. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa (Warszawa 2012) - szczególnie popularna w Poznaniu:)
4. B.H.Schmitt, Experiential Marketing. How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, Relate and Your Company or Brands (New York 1999) - sztandarowa pozycja CEM-owa
5. C.Shaw, Revolutionize Your Customer Experience (New York 2005) - bardzo ważna do zrozumienia filozofii CX

Powyższe pozycje rekomenduję, a poniżej początek listy lektur uzupełniających:):

6. R.C.Blattberg, G. Getz, J.S. Thomas, Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzania nim (Warszawa 2004)
7.  M. Lindstrom, Zakupologia (Kraków 2003)
8. M.Dixon, N. Toman, R. Delisi, Optymalizacja obsługi klienta: jak zredukować wysiłek klienta i wygrać bitwę o lojalność (Warszawa 2015)
9. R.K. Sprenger, Zaufanie #1 (Warszawa 2009)
10. G. Zaltman, Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku (Poznań 2005).

Na pewno znacie pozycje lepsze, ciekawsze, nowsze itp.

Będę wdzięczny za wszystkie uzupełnienia i komentarze.

14 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie zabrakło jeszcze pozycji mówiącej o tym jak nawiązywać długofalowe relacje na linii firma i klient. Wiem, że są specjalny systemy jak https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy które takie rzeczy znacznie ułatwiają. Mimo wszystko ja bardzo lubię mieć na początku podstawy teoretyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za cenną uwagę. W "zestawie lektur" skupiłem się na pozycjach najbardziej związanych z obszarem customer experience. Tematykę budowania i pielęgnowania relacji podejmuje kilku autorów z poz. 6-10 (Blattberg czy Dixon), a dobrej pozycji o CRM po prostu nie znam:). Będę wdzięczny za podpowiedzi i rekomendacje.

      Usuń
    2. Systemów CRM jest cała masa i faktycznie tylko od nas zależy jakie wybierzemy i będą nam się podobały. Ja także dopiero staram się zrozumieć czym jest CRM i dzięki https://www.connecto.pl/system-crm-poprawia-relacje-z-klientem/ już co nieco wiem. Z miłą chęcią poczytam więcej jeśli tutaj coś się pojawi :)

      Usuń
    3. Obiecuję, że jak jak coś znajdę to uzupełnię listę, ale mam też prośbę o uzupełnianie tego posta o nowe pozycje książkowe przez wszystkich Czytelników. Wszyscy wiemy jak dużo w roku pojawia się nowych tytułów:)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam akurat tego rozwiązania, ale web push jako "lek na cało zło", czyli m.in. niską konwersję czy ad-blockery mnie nie przekonuje:(

      Usuń
  5. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nawet dość duże doświadczenie z marketingiem, ale powiem szczerze, że cały czas szukam jeszcze tego idealnego sposobu. Bardzo polecane było narzędzie https://push-ad.com/zarabiaj-na-swojej-stronie-pushad-freemium/ I chętnie dowiem się o nim od Ciebie jakiś informacji. Czy wiesz, co to jest?

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie ja dopiero co zaczynam poznawać świat marketingu i jest on dla mnie bardzo szeroki oraz ciekawy. Niedawno również poznałem nowe pojęcie tj. Omnichannel https://www.fox360.net/pl/firma/kiedy-warto-korzystac-z-omnichannel-marketingu-wyjasniamy.html i muszę przyznać, że mnie ono bardzo zainteresowało.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozycjonowanie Warszawa to strategia marketingowa, która ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla zapytań związanych z tym miastem. Poprzez dostosowanie treści, meta tagów i lokalnych informacji, firma może efektywnie docierać do osób poszukujących produktów lub usług w Warszawie. To umożliwia skuteczne konkurowanie na lokalnym rynku i przyciąganie klientów.

    OdpowiedzUsuń