Klient Doświadczalny

Klient Doświadczalny
Klient Doświadczalny

środa, 12 lutego 2020

Nowy raport KPMG "CX głównym celem transformacji biznesowej"






Raporty KPMG śledzę od samego początku. Traktuje je jako element polskiego "krajobrazu CX", a ich kolejne edycje pozwalają ten pejzaż aktualizować.

O poprzedniej edycji raportu pisałem tutaj, dzisiaj więc tylko krótko o głównych wnioskach z bieżącego raportu oraz o najważniejszych różnicach i zmianach pomiędzy kolejnymi falami badan.

Kluczowe wnioski (cyt. z raportu):

  • personalizacja i wiarygodność to dwa filary mające największy wpływ na skłonność klientów do polecenia marki
  •  klienci kolejny rok ocenili wyżej doświadczenia oferowane przez marki - wskaźnik Customer Experience Excellence zanotował wzrost o 3,5%
  • branża pozaspożywczego handlu detalicznego liderem zestawienia - 7 z 10 najwyżej ocenionych marek należy do tego sektora
  • czas i wysiłek to filar osiągający najwyższą ocenę ze wszystkich filarów - jest to również najwyżej oceniony wskaźnik dla 7 marek z Top10
  • cyfrowe marki stanowią już 13% najwyżej ocenianych marek
  • w zestawieniu branż największy wzrost odnotował sektor bankowy, zaś największy spadek sektor telekomunikacyjny
  • personalizacja jest dziś najważniejszym filarem, a jej waga będzie dodatkowo wzrastać ze względu na tren jakim jest hiperpersonalizacja
  • istniej bardzo silny związek między CX a Employee Experience, rynkowi liderzy osiągają wysokie wyniki w obu tych obszarach
  • świadome wykorzystanie nowych technologii będzie tworzyło przewagę w obszarze CX (AI, ML, Bots, D&A)
  • Seamless Digital Experience - metoda na efektywny biznesowo i pożądany przez klientów CX
  • Agile CX Transformation - szybka reakcja, prototypowanie, CX oparty na danych, podejście cross-funkcjonalne
  • filar empatii może stać się wyróżnikiem w cyfrowym świecie.

Zmiany w poszczególnych falach badań najlepiej oddaje infografika z raportu:
Na koniec Top5 polskich marek, które osiągnęły najwyższe wartości wskaźnika Customer Experience Excellence:
  1. iSpot
  2. Pandora
  3. Hilton ex aequo z W.Kruk
  4. Nike ex aequo z Swarovski
  5. Bank Millennium ex aequo z Spotify i Ziaja
W pierwszej dziesiątce nie ma żadnego e-commercu, hipermarketu czy telekomu, czyli branż które moim zdaniem powinny być wzorem doskonałego CX.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz